czwartek, 31 lipca 2014

Ekomebel



Mam fajny drewniany taras. W letnie dni jest salonem i jadalnią zarazem. Do tej pory stał na nim zwykły, plastikowy stół i krzesła a także stare fotele.  W miarę rozpadania się krzeseł :-) pojawiła się potrzeba zakupu porządnych mebli ogrodowych. Stół i krzesła od początku do mnie nie przemawiały, bo nie są na tyle wygodne, żeby na nich wygodnie "zalec", z drugiej strony ceny ogrodowych mebli wypoczynkowych (np z technorattanu) średnio zachęcają do kupna. I tak sprawy się miały aż do chwili, gdy pozostało ostatnie krzesło z plastiku i trzeba było na poważnie rozejrzeć się za czymś stosownym do leniuchowania.
Gdy dowiedziałam się przypadkiem z internetów, że można zrobić coś takiego ze zwykłych palet, doznałam olśnienia. Ponadto udało mi się przekonać do pomysłu jednego Pana Sceptyka :-) , który został mianowany generalnym wykonawcą mojego pomysłu. 

Konstrukcja powstała z takich oto palet:







Palety zostały odpowiednio przycięte, poskręcane i wyczyszczone. Efekt tych zabiegów przedstawia poniższe zdjęcie.



Potem pozostało tylko całość pomalować, umieścić na właściwym miejscu oraz dorobić wygodne siedziska i oparcie. Niezbędna okazała się pomoc Pana Tapicera, który wykonał tapicerkę na wymiar. Całość pokrowców jest tak uszyta, że można je zdjąć i uprać w pralce. Mebel jest solidny, bardzo wygodny i... jak ja go w ogóle przedtem mogłam nie mieć :-)

Koszt wykonania :
palety - 10szt*12zł=120zł
farba - 5l (palety strasznie "pijące"są) -130zł
robocizna+malowanie - na szczęście 0zł (robota własna męża+szwagra)
tapicerka: 670zł i to najdroższy punkt programu

RAZEM: 920zł


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz